суббота, 24 мая 2014 г.

«Прежний закон, данный Моисеем, прекратится»

У Исаии: «тогда явлени будут печатлеющии закон, еже не учитися. И речет: пожду Бога, отвращшаго лице свое от дому Иаковля, и уповая буду нань» (8, 16–17). Также в Евангелии от Матфея: «вси бо пророцы и закон до Иоанна прорекоша» (11, 13).

«Дастся закон новый»

У Михея: «яко от Сиона изыдет закон, и слово Господне из Иерусалима. И разсудит среди людий многих и изобличит языки крепки» (4, 2–3). Также у Исаии: «от Сиона бо изыдет закон и слово Господне из Иерусалима, и судити будет посреде язык» (2, 3–4). И в Евангелии от Матфея: «и се, глас из облака глаголя: Сей есть Сын Мой возлюбленный, о немже благоволих, Того послушайте» (17, 5).

«Будет сделано новое распоряжение и дастся новый завет»

У Иеремии: «се, дние грядут, глаголет Господь, и завещаю дому Израилеву и дому Иудину завет нов, не по завету, егоже завещах отцем их в день, в оньже емшу ми за руку их, извести я от земли египетския, яко тии не пребыша в завете Моем и Аз небрегох их, глаголет Господь. Яко сей завет, егоже завещаю дому Израилеву по днех онех, глаголет Господь: дая законы Моя в мысли их, и на сердцах их напишу я, и буду им в Бога и тии будут Ми в люди, и не научит кийждо ближняго своего и кийждо брата своего глаголя: познай Господа; яко вси познают Мя от мала даже и до великаго их, яко милостив буду неправдам их и грехов их не помяну ктому» (31, 31–34).

«С прекращением ветхого крещения начнется новое»

У Исаии: «не поминайте первых и ветхих не помышляйте. Се, Аз творю новая, яже ныне возсияют, и увесте я; и сотворю в пустыни путь и в безводней реки ... напоити род Мой избранный, люди Моя, яже снабдех добродетели Моя поведати» (43, 18–21). У него же: «и аще вжаждут, пустынею проведет их и воду из камене изведет им; разсядется камень и потечет вода и испиют людие Мои» (48, 21). Также в Евангелии от Матфея Иоанн Креститель говорит: «аз убо крещаю вы водою в покаяние; грядый же по мне креплий мене есть, ему же несмь достоин сапоги понести, той вы крестит Духом Святым и огнем» (3, 11). И в Евангелии от Иоанна говорится: «аще кто не родится водою и Духом, не может внити в Царствие Божие. Рожденное от плоти, плоть есть; и рожденное от Духа, дух есть» (3, 5–6).

«Ветхое иго отымется и дастся иго новое»

В псалме втором (ст. 1–2): «вскую шаташася язы́цы и людие поучишася тщетным ? Предсташа царие земстии и князи собрашася вкупе на Господа и на Христа Его. Расторгнем узы их и отвержем от нас иго их». Также в Евангелии от Матфея Господь говорит: «приидите ко Мне вси труждающиися и обремененнии, и Аз упокою вы. Возмите иго Мое на себе и научитеся от Мене, яко кроток есмь и смирен сердцем, и обрящете покой душам вашим. Иго бо Мое благо и бремя Мое легко есть» (11, 28–30). У Иеремии: «в той день ... сокрушу ярем с выи их и узы их расторгну; и не послужат тии ктому чуждим, но послужат тии Господу Богу своему, и Давида царя их возставлю им» (30, 8–9).

«Ветхих пастырей заменят новые»

У Иезекииля: «сия глаголет Адонаи Господь: се, Аз на пастыри, и взыщу овец Моих от рук их, и отставлю я от паствы овец Моих и не будут пасти их пастырие ... и отъиму овцы Моя из уст их... и упасу я с судом» (34, 10, 16). У Иеремии Господь говорит: «и дам вам пастыри по сердцу Моему, и упасут вас разумом и учением» (3, 15). У Иеремии же: «слышите, язы́цы, слово Господне и возвестите во островех дальних и рцыте: развеявый Израиля соберет его и снабдит его, яко пастырь стадо свое; яко избави Господь Иакова и изъят его от руки сильнейших его» (31, 10–11).

«Христос будет храмом и домом Божиим, – ветхий храм разорится и постановится новый»

Во Второй книге Царств: «бысть слово Господне к Нафану глаголя: иди и рцы рабу Моему Давиду: сия глаголет Господь: не ты созиждеши Мне дом, еже обитати Мне ... И будет егда исполнятся дние твои и уснеши со отцы твоими, и возставлю семя твое по тебе, иже будет от чрева твоего, и уготовлю царство его. Той созиждет дом имени Моему и управлю престол его до века; Аз буду ему во отца и той будет Ми в сына; ... и верен будет дом его и царство его до века предо Мною» (7. 4–5, 12–14, 16). Также в Евангелии Господь говорит: «не имать остати зде» (в храме) «камень на камени, иже не разорится» (Мф.24:2). И еще: «разорю церковь сию рукотвореную и треми денми ину нерукотворену созижду» (Мк.14:58).

«Ветхое жертвоприношение упразднится и будет совершаться жертвоприношение новое»

У Исаии: «что Ми множество жертв ваших ? глаголет Господь. Исполнен есмь всесожжений овних и тука агнцев и крове юнцов и козлов не хощу ... Кто бо изыска сия из рук ваших ?» (1, 11–12). Также в Пс.49 (ст. 13–15): «еда ям мяса юнча, или кровь козлов пию ? Пожри Богови жертву хвалы и воздаждь Вышнему молитвы твоя; и призови Мя в день скорби твоея, и изму тя, и прославиши Мя». В том же псалме (ст. 23): «жертва хвалы прославит Мя, и тамо путь, имже явлю ему спасение Мое». И в Пс.4 (ст. 6): «пожрите жертву правды и уповайте на Господа». Также у Малахии: «несть воля Моя в вас, глаголет Господь Вседержитель, и жертвы не прииму от рук ваших. Зане от восток солнца и до запад имя Мое прославися во языцех и на всяцем месте фимиам приносится имени Моему и жертва чиста; зане велие имя Мое во языцех, глаголет Господь Вседержитель» (1, 10–11).

«Ветхое священство прекратится и приидет священник новый, который будет пребывать во веки»

В Пс.109 (ст. 3–4): «из чрева прежде денницы родих тя. Клятся Господь и не раскается: ты иерей во век по чину Мелхиседекову». Также в Первой книге Царств Господь говорит Илию священнику: «и возставлю себе жерца верна, иже вся яже в сердце Моем ... сотворит; и созижду ему дом верен, и предыдет пред Христом Моим во вся дни; и будет всяк, оставшийся в дому твоем, приидет поклонитися ему, с цатою сребра и хлебом единым» (2, 35–36).

«Послан будет иный обещанный пророк, подобный Моисею, который даст новый завет и которого особенно надобно слушаться»

Во Второзаконии Бог говорит Моисею: «пророка возставлю им от среды братий их, якоже тебе, и вдам слово Мое во уста его и возглаголет им, якоже заповедаю ему. И человек той, иже не послушает словесе его, елика возглаголет пророк оный во имя Мое, Аз отмщу от него» (18, 18). О том же и Христос говорит в Евангелии от Иоанна: «испытайте писаний, яко вы мните в них имети живот вечный и та суть свидетельствующая о Мне. И не хощете приити ко Мне, да живот имате ... Не мните, яко Аз на вы реку ко Отцу; есть, иже на вы глаголет, Моисей, нань же вы уповаете. Аще бо бысте веровали Моисеови, веровали бысте убо и Мне; о Мне бо той писа. Аще ли того писанием не веруете, како Моим глаголом веру имете ?» (5, 39–40, 45–47).

«Будет два народа, больший и меньший, то есть: ветхий иудейский и новый, который составится из нас»

В книге Бытия: «и рече ей» (Ревекке) Господь: «два языка во утробе твоей суть, и двои людие от утробы твоея разлучатся; и людие людий превзыдут, и болший поработает меншему» (25, 23). Также у Осии: «и помилую непомилованную и реку не людем Моим: людие Мои есте вы» (2, 23). И еще у того же: «и будет на месте, на немже речеся им, не людие Мои вы, сии тамо прозовутся сынове Бога живаго» (1, 10).

Комментариев нет:

Отправить комментарий